Personal trainer Guy van der Reijden.

Video: Fit zonder moeite! – daar heb je Guy weer

Een beetje sporten. We ontkomen er toch niet helemaal aan. Maar hoe lekker is het dan om een paar oefeningen te kennen die je gewoon thuis kan doen? Wanneer het jou uitkomt. Met een knot op je kop. Zonder publiek. Ik leen voor Kees! graa<g mijn personal trainer Guy van der Reijden aan je uit. Een paar weken geleden heeft hij al een eerste thuistrain rondje samengesteld waarbij je alleen je eigen lichaamsgewicht gebruikt, deze keer gaat hij een stapje verder. Iets met touwtje springen. Issie nou helemaal gek geworden?!

Guy: “Wil je thuis iets intensiever trainen? Investeer 25 piek en je kunt wat meer dingen doen. De ingrediënten: springtouwtje, mini-bank elastiek en 1 of 2 setjes dumbells. Ik zou dan een setje van 3 kg en een setje van 6 kg adviseren. Kies trouwens voor rubber, dat voelt wat vriendelijker en traint lekkerder. Je kunt ook de oefeningen uit aflevering 1 combineren met deze.” Een beetje goede voorbereiding is nooit weg, hier lees je de trainingstips de 3sixty5 pro’s. Spoiler: ga voor een hááááálbaar doel.

Er zijn 100 oefeningen te bedenken, maar dit doe ik met Guy in de video. Go voor tweede ronde!

Front squat met 2 x 3 kg

  • Beginner: 3 rondjes van 10 herhalingen
  • Zo fit als Froukje: 4 rondjes van 20 herhalingen
  • FitKees!: 4 rondjes van 20 herhalingen met 10 kg dumbells

Kipfilet triceps oefening met 2 x 3 kg dumbells

  • Beginner: 3 rondjes van 10 herhalingen
  • Zo fit als Froukje: 3 rondjes van 20 herhalingen
  • FitKees!: 3 rondjes van 15 herhalingen met 8 kg dumbells

Touwtje springen

Probeer 10 minuten te springen. Maakt niet uit hoevaak je de fout ingaat. Gewoon 10 minuten klooien, na 2 weken kan je het al veel beter!

De elastieken billen brander

10, 12 of 15 stappen heen en hetzelfde terug. Korte pauze (ga gewoon even zitten en hou het elastiek om je knieën). Herhaal drie keer en klaar is Kees!

Je kunt een sportsessie als dit ook heel goed combineren met een rondje hardlopen! (Haha Guy, grapjas! Nee, geen geintje?) Start met 2-3 kilometer en wellicht kan je het uitbouwen naar 5 km + deze oefeningen! Zet hem op en succes!

Ben je nog op zoek naar een sport-outfit? Jeltje heeft de leukste budget opties voor je geshopt, kan je ook lekker mee op de bank liggen. Hanging around in my active wear 🙂


More from Froukje de Both

Video – Fit zonder moeite! met Guy

Lentekriebels! De zon gaat weer schijnen en de dikke winterjassen kunnen plaats...
Read More